Konsumismen

Det är roligt att handla! Köpa något fint, om än bara något litet. Men, behöver jag verkligen ha det där fina?

Troligtvis är svaret nej. Garderoben svämmar över av kläder. I skåpen står sakerna staplade på varandra; skålar, vaser, uppläggningsfat och glas i massor. Jag har två serviser med 12 kuvert. Prylar. Prylar. Prylar. Vi skaffar oss våran identitet och status med alla dessa prylar.

Kasta. Köpa nytt. Vi åker till ikea. Vi köper två på en gång för vi vet att byrån kommer att gå sönder. Handla färg på ÖB. Vi får nog måla om efter kort tid men Gud vad billigt!!

NEJ. NEJ. NEJ!
Ja. Jag har sett dokumentären Glödlampskonspirationen om planerat åldrande av saker och JA, jag blir lite arg. Tisdagsgrubblerier.

Brukar du tänka på prylarnas livslängd när du handlar?


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja och nej! Bra svar va? :)

2012-05-15 @ 19:45:09
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Mia

Nej, egentligen inte. Men så handlar jag inte så mycket prylar heller. Dels då jag är student och fattig samt att vi bor i minilägenhet utan möjlighet att ha mycket saker. Har försökt börja tänka om med kläder. Heller få dyra och mer slittåliga plagg än många billiga (HM).



Bra att du tänker Pels, men du köper ju mycket begagnat också!

2012-05-17 @ 10:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0