Virkade dukar och tapetklister

Tapetklister, badboll, plastfolie och en massa dukar

Lampa av virkade dukar

Nu hänger den tapetklisterindränkta bollen på tork. Ska bli spännande att se om jag lyckas. Blir den fin ska jag knåpa ihop minst en till som sedan ska få pryda våran hall.

Nää, dagens pyssel slutar inte där. Sov helt gudomligt på soffan i natt och vaknade utvilad. Det tog jag tillvara på! Dörren i badrummet och ytterdörren fick sig lite grundfärg. Färgen som var över i tråget räckte till ett snedtak på övervåningen.
Hallen blev mycket tjusigare med en vit dörr istället för smutsig furu (väldigt konstigt...). Badrummets dörr ska bli bassäng-turkos så småningom.
Han med en tur till Fredrikssons måleributik för färgispiration också. Vill ha en liten burk med rosa att måla benen på mina Emma-stolar med. Chock-rosa. Tror att den där lille i magen trivs ganska bra där inne så jag får hålla mig sysselsatt för att inte bli tokig(are).

Så JAAA vänner! Kom hit och hjälp mig. och Nej Ullis, här köps inga cupcakes, det fixar min Kitchen aid i ett naffs!!



Kommentarer
Postat av: Cissi

Den däringa "boainstinkten" är galet stark! Lampan ser ju ut att funka!

2011-09-29 @ 22:09:31
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Mia

Va fint! Visa gärna sen hur den ser ut när det lyser! Vad är det för boll du limmat fast dukarna på? Blev så pysselsugen!! Nästa år när jag bor i Stockholm ska jag komma å pyssla med dig Elsa!

En bild på dig med lillebror vore kul att se!

/entusiastisk bloggläsare

2011-10-01 @ 12:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0