Uteslutningsmetoden

Kolik. Det är ju bara veliga och osäkra föräldrar som får skrikande barn. Det har jag läst någonstans så det är säkert sant. Och människorna som glor argt på mig när jag vistas ute bland folk förstår ju att jag är en dålig mamma. Eller så var det inte alls så.
När man har ett barn som skriker tröstlöst av magsmärtor så gör man nästan vad som helst för att återfå lugnet. Jag har testat minifom, semperdroppar, massage och uteslutit laktos i min kost utan större framgång. Sedan ett par dagar tillbaka har jag inte ätit mjölkprotein och M har blivit bättre. Två kvällar i rad utan magknip.
Lite synd om mig bara eftersom det är mjölkprotein i det mesta på julbordet. För att inte tala om julgodis... Buhuuu!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Laga julmat med soya- och havreprodukter istället!! Finns ju en hel uppsjö av grejer :) <3

2011-12-18 @ 23:56:47
URL: http://rainbowsforever.blogg.se/
Postat av: Mia

Ajdå, stackars liten M. Men om det är så att mjölkprotein är boven är min syster också allergisk mot mjölkprotein och hon gör varianter med havremjölk och havregrädde istället till julbordet. Smakar helt okej för en som är van vid mjölk.



Kram

2011-12-19 @ 22:28:31
Postat av: Mia

Havregräddesmjölk är rätt gott faktiskt!



2011-12-19 @ 22:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0